Sidor

torsdag, februari 27, 2014

Liten drake

Ikväll blev det lite longering och hästen visade sig ha blivit utbytt mot en liten drake. Till en början gick det fint men efter en stund var det stegringar, rusningar och luftsprång. Samt drakljud. Ett tag åkte jag skidor på skorna efter honom i gruset men jag tappade honom inte i alla fall. Trots att han verkar sakna förmåga att uppföra sig (han kan ju faktiskt det här med longering, vissa dagar i alla fall) så lyssnar han faktiskt. Om jag verkligen ryter åt honom så stannar han och lugnar sig. Sedan vill jag återuppta longeringen och då börjar showen igen. Men jag ger mig inte utan går på tills han kan trava lugnt och fint några varv åt båda hållen. sedan får det vara. Hittills har det alltid funkat men det krävs lite skicklighet och envishet för att longera honom. Minst sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar