Sidor

torsdag, juli 24, 2014

Bra dagar

Igår var en bra dag, jag och Skuggi red till Laxamyri och mötte Sigga och hennes häst och red tillbaka till Saltvik tillsammans. Skuggi reagerade lite när han såg bilarna men överlag var han lugn och fin. Han var lite vildare med sällskap och på slutet var han trött och kunde inte koncentrera sig men överlag var han mjuk och fin. Han är som en gummiboll den hästen och full av energi.
Sedan var det lite turridning förstås och det var också roligt. På kvällen red jag och min kollega Franciska upp på kullarna här bakom. Vi red ända upp till snön och det var fantastiskt vackert. Ner var inte lika roligt då båda våra hästar hetsade hela vägen och ingen av dem kunde skritta normal. Men överlag var det en toppentur.

Snö!
Idag åkte Skuggi till Mývatn och jag ska väl åka nu på kvällen någon gång. Först hoppas jag hinna rida med Sigga och prova hennes hästar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar