Sidor

lördag, oktober 21, 2017

Nytt liv och nya planer

Att ha bytt stall har börjat märkas av på livet i övrigt. Helt plötsligt finns det tid till att göra andra saker också på helgerna. Jätteskönt faktiskt. Vädret har hittills varit bra men vi har ändå hunnit njuta av ridhuset under mörka kvällar. Vi har också hunnit rida ut lite grann och ridvägarna verkar riktigt fina. Många fina små stigar och inte alls så snårigt som vid förra stallet.
Hästarna verkar börja vänja sig och till och med Lifri går in snällt om kvällarna. Honom har förresten jag ägt i sex år idag. Tiden går fort när man har roligt. Lite otroligt att det redan gått så lång tid. Vi har kommit långt på den här tiden men jag ska inte sticka under stol med att jag önskar att vi hade kommit längre.

Annars så har jag börjat planera hästarnas träning noggrant. Dels för att spara tid och dels för att träna effektivt på det jag vill och kunna utvärdera hur det går. Har tänkt mycket på hur jag ska bygga upp dem och variera träningen så att de får alla delar. Styrketräning, kondition och koordination. Återhämtning och vila på rätt ställe i schemat. Och sen ska det passa med mitt schema. Tror att jag lyckats få till ett träningsschema som jag tänker låta rulla i fyra veckor och sedan utvärdera. Jag har redan hunnit bli fysioterapeut ut i fingerspetsarna tydligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar