Sidor

onsdag, mars 23, 2011

Onsdag

Red Birkir på volten idag med Skardi som sällskap. Skardi var dock ointresserad av att leka med oss utan skrittade runt på egen hand. Mot slutet jagade vi runt honom lite så att han travade också. Birkir verkade tycka det var roligt att jaga Skardi och töltade, lätt och fint, och svängde hur lätt som helst. Birkir gick överhuvudtaget hur fint som helst, fattade galopp hur snällt som helst i båda varven och gjorde allt jag bad honom om så jag red inte så länge. Galoppera på volt gick inget vidare men jag tänkte efter och insåg att det nog berodde på underlaget (lera och is) och att det var ganska dumt av mig att ens tro att det skulle gå. Så jag tog mig i kragen och slutade med sådana dumheter.
Annars så var båda hästarna jättefjantig vid grindhålet och skyggade, backade och ville inte gå igenom. Jag tror att Birkir mest hängde på Skardi men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar