Sidor

fredag, april 01, 2011

Nu händer det mycket

Jag har blivit något enormt dålig på at blogga, jag skyller på att det är mycket på jobbet just nu plus att jag känt mig lite oinspirerad på sistone. Ridningen har blivit något jag gör för att antingen förbättra mig själv eller hästen, inte för att det är roligt. Jag säger inte att det är trist men huruvida det är roligt eller inte figurerar överhuvudtaget inte i ekvationen. Jag har börjat sportrida och trivs inte alls med det. Jag brukade alltid rida för att det är roligt och för att jag tycker att samspelet mellan mig och hästen, mig och en levande varelse med känslor och personlighet, är givande. Så jag försöker hitta tillbaka till det nu.

I onsdags red jag Birkir och han har blivit jättefin, han har verkligen lärt sig att dansa! Han är så otroligt mjuk och lättriden, samlar sig självmant och tölten har blivit luftig och lätt. Det är otroligt roligt, det har tagit tid att komma dit men det har skett utan stress eller hårda metoder. Åsa och jag har haft en idé om hur det skulle göras och det har fungerat. Jag är väldigt stolt över både häst och syster.

Med Dimbrá går det väl framåt. Jag har som sagt saknat lite ridlust så jag har inte ridit så mycket som jag tänkt mig. Vi har hunnit med några tokgalopper och jag har upptäckt att det verkligen får henne att lossna i kroppen och bli mjuk så mer sådant får det bli.

På jobbet har det som sagt varit mycket. Stall 3 är färdigtbyggt och i tisdags flyttade vi in hästar i det. Igår flyttade Martin Ågevall in med sex hästar och innan dess har vi flyttat om hästar och mockat ur boxar.
Idag kom fyra hästar från Portugal, tre hingstar och en valack, Vip, Apollo, Check Mate och Zorba. Så det har varit fullt drag, hingstarna har varit oroliga och stökat runt i boxarna.
Dessutom har ytterligare tre hästar flyttat in nyligen.
Annars så är det som ska fixas innan feiran nästa helg så det lär inte lugna ner sig innan dess.

De två närmaste veckorna ska jag ta hand om Elfael medan Louise är bortrest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar