Sidor

lördag, april 30, 2011

Lektioner

Idag hade jag med Julia upp så hon fick rida Skardi lite. Vi började med lite longering, först longerade jag och sen hjälpte jag henne att longera. Tycker att hon var duktig på det och hon lyssnade bra på mina tips. Sen longerade jag henne så att hon kunde rida i lugn och ro utan att Skardi rusade iväg med henne. Vi körde lite lättridning och lätt sists i trav och efter det diverse sitsövningar stillastående och i skritt. Det gick jättebra och både Julia och Skardi verkade nöjda.

Sen så höll jag lektion för Åsa häromdagen. Min vision var att se dem galoppera i fina volter runt mig men Birkir var inte riktigt med på det så vi kom inte längre än till fattningarna. Både Birkir och Åsa brukar göra bättre ifrån sig men man kan inte vara på topp jämt. Jag tror att de fick ut något av lektionen ändå. När saker och ting inte funkar så måste man ibland sänka sina krav helt enkelt och prova igen en annan dag.

Annars så vill jag passa på att gratulera Mite och Leffe vars häst Þokkadís från Stenhugget just blivit totalbedömd till 8,19!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar