Sidor

måndag, april 11, 2011

Helgen

Ja det var full rulle på jobbet i helgen! Feiran gick som smort och det var sjukt mycket folk. Jag ansvarade för stallet och trodde nog att något skulle kaosa men det gick bara bra. Vi hann titta ganska mycket på showen men emellanåt var det så fullt av folk på läktaren att det inte gick att se något alls. Tyvärr glömde jag kameran...
Igår vara alla hästarna som varit med helt slut, även de som inte var med så mycket.

Igår longerade jag Elfa och det var fullkomlig rodeo! Jag tänkte vi kunde börja med att skritta men det tyckte inte Elfa, han arab-skuttade, bockade och galopperade med den lilla näsan och den lilla svansen i vädret. När han lugnade ner sig så kunde han både trava och skritta. Jag passade på att se efter vilken galopp han har lättast för och höll på tills han slappnade av och började söka sig framåt, nedåt.
Idag red jag lite igen, i t-shirt, våren är här! Provade faktiskt att galoppera lite idag också, det gick bra men han är lite ostadig. Högra varvet var också markant bättre än det vänstra, i vänster var han ovillig att börja galoppera och studsade mer i galoppen. Men han var duktig ändå!

2 kommentarer: