Sidor

söndag, april 24, 2011

Saltvík calling

Fick ett mail från Elsa på Saltvík igår. Hon undrar om jag kommer i sommar och skrev att det vore roligt om jag kom plus att hon verkligen behöver mig, särskilt i början av sommaren. De behöver mig så fort som möjligt tydligen. Så det börjar bli dags att planera sommaren och jag kan säga att jag längtar något sjukt mycket efter Island. Jag längtar efter luften, vidderna, bergen och havet, ödemarken, sommaren, hästarna, folket och livet. Jag längtar efter turridning längs havet, långturer med lösa hästar och att sitta i hot-tubsen och snacka skit och titta ut över havet och bergen efter en lång arbetsdag. Och så Landsmót förstås. Jag längtar, jag längtar!

Annars så kan jag säga att det föddes ett stoföl på jobbet natten till fredagen. Hon är jättesöt, brun med ål och zebra-ränder på benen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar