Sidor

söndag, juni 05, 2011

Sista dagen på ID Horses

Idag är min sista arbetsdag innan jag åker till Island. Så jag har bjudit på rabarberpaj och "alla var där". Blev bjuden på lunch och hade en mycket trevlig fikastund i solen med kolleger och vänner. Många kramar och lyckönskningar blev det. Fick en bok av ID, Frihetsdressyr och cirkuskonster av Franco Gorgi. Så nu har jag något att läsa och att träna på.

Sen så hade Malena och jag bestämt att jag skulle få rida Liso eftersom jag inte provat honom än. Det var jätteroligt! Malena började med att förklara hur jag inte skulle göra när jag gör halt för då reser han sig (han är ju tränad till att göra levader) och jag hann bara skritta några meter, göra halt och så gjorde han det! Skithäftigt men det var nog mest för att testa mig lite. Malena var imponerad av att jag inte behövde hålla honom runt halsen och att jag var så oberörd av det hela. I galoppen bockade han rejält några gånger men jag höll i mig, red på och han slutade med det, Malena säger att det är som om att han måste testa om man klarar det innan han tycker att man är värdig att få rida honom. Vi gjorde galoppombyten och galloperade på så små volter att de nästan var obefintiga och gjorde åtminstone en del av en galopp-piruett. Red skänkelvikning i trav (kan inte tro att det var snyggt direkt) och öppna och sluta. Provade några steg passage och lite spansk skritt också. Sen så hade jag nog provat allt fint som Liso kan och var lite trött faktiskt så då skrittade vi av. Tack Liso för den fina turen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar