Sidor

tisdag, augusti 05, 2014

Helt plötsligt mycket

Jag har dåligt med tid att blogga nu för tiden, vi har så himla mycket att göra. Idag och igår har jag varit ute på tretimmars-turer med turister. Lite spännande eftersom jag inte kan komma ihåg var jag ska rida på slutet. Jag är inte vilse, jag vet var jag är och var jag ska men inte den bästa vägen däremellan. Det har gått bra ändå förstås. Idag provade jag Glaeda för första gången, på tretimmars-turen, och hon var riktigt trevlig men väldigt styv i munnen. Vi red lite pass också, inte riktigt på riktigt eftersom vi hade turister med så vi måste försöka göra om det om vi hinner. Efter det så gick hon bättre.

Skuggi har lärt sig att rygga, två gånger fick jag hjälp från marken och tredje gången fattade han. Så himla lättlärd. Lyssnar bra och mjuk som en boll. Tölten behöver tränas men jag känner att jag behöver viktboots och möjlighet att rida på volt för att göra det ordentligt. Idag höll vi på att trilla ner i ett hål i marken. Vi travade på i rask takt när en fågel plötsligt flaxade upp och skrämde Skuggi så att han hoppade av stigen. Vi var väldigt nära att hamna i ett lavahål men jag avstyrde det. Det är inte så säker terräng häromkring och inte det bästa att rida i direkt.

Annars så rullar det på som vanligt här. Inte många dagar kvar att jobba nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar