Sidor

fredag, september 16, 2016

Underbar tur i höstsolen

Efter att ha varit sjuk hela veckan och inte ridit på helt otroligt lång tid så satt jag äntligen till häst igen idag. Lifri och jag körde lite slalom i skogen, trav längs stigarna och lite tölt och galopp på grusvägarna. Lifri verkade njuta minst lika mycket som jag och han kändes mjuk, lätt och följsam. Han lyssnade på minsta lilla, travade iväg bara jag tänkte på det och saktade ner genom att lyssna på min andning. Han som ofta är spänd var lös och ledig. Vet inte om det var jag eller han som verkligen gjorde bättre ifrån sig idag än på länge (kanske var det båda) men idag var det helt magiskt och vi bara njöt av att vara ute i varandras sällskap. Han har blivit så fin min lilla skrutt. Det gör mig stolt, glad och tacksam. Stolt för att jag kunnat hjälpa honom att bli den han är idag, glad för att han mår bra och vi har roligt tillsammans  tacksam över att han är min och att jag får dela sådana här stunder med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar