Sidor

söndag, juni 18, 2017

Dagarna springer förbi

Nu har jag hunnit rida lite mer, hunnit vara på en del sightseeing och bara njutit av att vara på Island. Jag känner fortfarande många av hästarna här. Flera av de som går i turridningen var här redan första året jag var här. De börjar bli lite gamla nu och är kanske lite långammare än vad de var då.





Glömde ju att berätta att jag såg när de kastrerade två unghingstar första dagen jag var här. Det var ganska brutalt. Först hade de fått något lugnande och sedan så leddes den första ut i ridhuset. Han var inte van att gå i grimma och kämpade emot. Sedan fick han en till spruta och de välte honom på sidan. Ena bakbenet surrades med ett rep som drogs runt halsen så att det satt fast ordentligt. Sedan gjordes området rent ordentligt och den lilla hästen kastrerades. Det gick väldigt fort. Bakbenet lossades och hästen fick ligga kvar medan de började med den andra. Efter en stund så kvicknade han till och klarade att resa sig. Han verkade väldigt förvirrad stackarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar