Sidor

torsdag, juni 15, 2017

Tillbaka på Saltvik



Idag har jag flugit till Akureyri, hämtat hyrbil och kört till Saltvik. Väl här så har jag träffat folk, hängt i stallet och så klart ridit.
Det började med att Bjarni undrade om jag inte ville rida och det ville jag förstås. Så jag sprang och bytte om och Bjarni hämtade upp fler hästar till stallet.



Jag fick rida ett sto vid namn Bara som jag inte ridit förut och så gav vi oss av på en tur. Hon tyckte först att hon inte ville ge sig ut med mig alldeles ensam men hon var lättövertalad och trevlig.




Sedan kom Sigga och vi gav oss ut och red tillsammans längs havet. Jag fick låna hennes fina Sunna. Lite speciell häst med vissa Lifri-drag men mycket trevlig. Jag satt som en kung när hon töltade och hon blev bara bättre och bättre ju längre vi red. Roligt att rida med Sigga igen också.



Så väldigt bra dag helt enkelt. Och Bjarni sa att jag kan få rida hela dagarna om jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar