Sidor

tisdag, januari 02, 2018

Det kommande året

Det är ju nu det är dags att lägga upp planer och mål inför året. Som det ser ut nu har jag ingenting planerat, det känns så där.

Jag tänker fortsätta att åka iväg och rida för Hinni när han kommer till Sverige men det kommer att bli mindre av det då han kommer komma hit mer sällan. Fullt förståeligt att han vill prioritera familj och livet på Island men det är ju förstås tråkigt för oss.
Jag funderar på om jag ska prova att rida för Johanna Elgholm, det är ju nära och bra. Om inte annat så finns även Jessika Rydin där och henne har jag ju ridit för för något år sedan och gillat. Så mer lektioner och kurser lite närmare hemma helt enkelt. Då blir det inte ett lika stort projekt heller.

Till sommaren har jag och Mike en dröm om att rida från stallet hem till oss alternativt gamla stallet och sedan vidare hem till Lena och Johan som vi red till för något år seda. Därefter samma väg tillbaka hem. Det skulle bli en fyradagars-tur om vi inte stannar lite extra någonstans. Det kräver en del planering, måste kolla upp hur vi ska rida i förväg, och en del träning av hästar och ryttare för att orka men är helt görbart.

När det gäller målen med hästarna tycker jag alltid att det är svårt med tidsramen, hur snabbt kan jag förvänta mig resultat?
Med Skuggi hoppas jag att han håller vikten och inte sväller upp under sommaren nu när han inte kommer att gå på bete på samma sätt. Jag vill att tölten sitter så att vi utan problem töltar på våra uteritter. Jag vill fortsätta utveckla kvaliteten på galoppen och önskar att han orkade gå i form i galopp. Jag hoppas på att kunna börja träna passen i år. Det skulle också vara roligt att komma ut på någon tävling trots att han inte har de stora rörelserna som behövs för att lyckas, tror att det kan gå hyfsat ändå om jag rider ordentligt. Kanske lite fyrgång och eventuellt Tölt in harmony.

Med Lifri känner jag att jag alltid fegar när jag sätter mål. Tycker att det är svårt och lätt blir så diffust med honom. Men nu ska han bara gå i form i skritt, trav och tölt åtminstone. Kunna galoppera sansat i båda galopper och eventuellt gå att svänga också. Viktigast är att han ska vara mjuk och lyssna. Tävla får vi se. Blir nog T8 i sådana fall.

Sedan så har jag lagt ut annons efter medryttare till Skuggi, får se om jag hittar någon bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar