Sidor

söndag, april 08, 2018

Tio saker jag skiter i för att orka med hästlivet.

Blev inspirerad av Ponnymammans inlägg om saker hon skiter i för att orka med hästlivet och tänkte försöka mig på att göra en egen lista.

1. Jag skiter i att laga mat. Tack och lov gör min sambo det istället.
2. Jag skiter i att äta hemlagad mat varje dag. Det finns gränser även för sambons ork och att äta färdiglagat eller halvfabrikat någon gång i veckan har ingen dött av.
3. Jag skiter i att städa. Det ser för jävligt ut och nu har vi lejt en firma att göra det åt oss.
4. Jag skiter i att borsta hästen om jag ändå inte ska rida. Vem bryr sig om lite lera om man bara ska longera?
5. Jag skiter i att tvätta bilen. Den blir ändå bara smutsig igen.
6. Jag skiter i att gå i matvarubutiker. Handlar mat online och hämtar på vägen hem. Mycket smidigare.
7. Jag skiter i att vara snygg i stallet. Varken jag eller hästarna bryr oss om vi matchar så länge det är funktionellt och bekvämt. 
8. Jag skiter i högtider. Förutom jul, jul är viktigt. 
9. Jag skiter i att fixa håret. Har skaffat en frisyr som ser bra ut utan styling. Och som tål att ha en hjälm på. 
10. Jag skiter i att komma hem i tid. Med två hästar och heltidsjobb är det inte möjligt att vara hemma till normal middagstid. 

Jag får erkänna att det var svårt att komma på tio saker som jag skiter i. Möjligtvis skiter jag inte i tillräckligt mycket. Bra att tänka på i vilket fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar