Sidor

tisdag, juni 19, 2018

Världens lyckligaste hästägare

Så känner jag mig idag! Var på återbesök hos veterinären med Lifri, bara för att kolla att han fortfarande är fräsch. Jag har tränat så noggrannt och försiktigt och har nu kommit upp till att vi rider skritt, trav och tölt på rakt spår tre dagar i veckan. Jobbar avsuttet tre dagar i veckan. Så vi är inte helt igång men jag ville verkligen bygga upp honom från grunden eftersom han har haft lite problem under en längre tid. Han har känts bra. Lugnare och jobbar genom kroppen på ett annat sätt än tidigare. Blir han spänd och byter från trav till tölt har jag kunnat driva fram honom till handen och han har bytt tillbaka. Det har aldrig funkat tidigare.
Trots allt detta så var jag nervös inför vårt besök och veckan innan känt mig nojjig och osäker. Tänk om han inte håller...
Men det var glädjande besked. Han såg superfräsch ut och fick beröm för sin trav. Veterinären sa att det var sällan man såg en islandshäst med sådant övertramp. Så nu tränar vi vidare och fortsätter att bygga styrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar