Sidor

torsdag, juli 05, 2018

Egen träning

Idag har medryttaren stallet så jag passade på att träna själv. Har märkt att det gör stor skillnad på min ridning om jag tränar eller inte. Och så mår jag bättre förstås. Jag börjar alltid med att ro när jag är i gymmet. Bra konditionsträning som tränar hela kroppen. Och så gillar jag det. Sedan brukar jag träna balans och lite koordination. Sådant som jag behöver när jag rider. Balansplattan har just blivit för lätt och jag har bytt upp mig till bosuboll.

Brukar avsluta med rörlighetsträning, yoga och stretching. Man blir så lätt stel som ryttare, särskilt i höfterna där det är viktigt att vara mjuk och rörlig. Jag tycker inte att man behöver vara superambitiös och träna särskilt länge, bara träningen blir av. Det är ju lite svårt att hinna med annat än sitt hästliv ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar