Sidor

tisdag, juli 10, 2018

Ridlektion

Igår bröt jag min lektions-stiltje och var iväg och red lektion för Lena igen. Jag har inte ridit en lektion sedan innan vi bytte stall i höstas så det var lite nervöst. Det är ju lätt hänt att man förvildas och lägger sig till med olater. Det blev Skuggi som fick följa med då jag inte åker själv med Lifri och han dessutom fortfarande rehabar.

Lena tyckte att han såg fin ut redan innan jag satt upp. Att han var bra i hullet och att halsen såg bra ut. Jag tycker ju att han fortfarande är tjock men han har ju gått ner en hel del. Jag berättade att han bär sig bättre nu och det tyckte hon syntes på hur han såg ut i kroppen.

Han skötte sig väldigt fint under lektionen och jag skärpte till mig. Man gör ju det när man rider lektion. Det var böjda spår, sidvärtes och övergångar. Jag tappar lätt yttersidan i sidvärtesövningar men annars gick det väldigt bra och vi fick mycket beröm för att Skuggi var mjuk och avslappnad. Lena tyckte att han går framåt mer jämnt nu och att vi inte förvildats utan snarare utvecklats en hel del. Det är väldigt roligt att höra att vi har klarat av att träna på egen hand även om jag tänker rida lektion lite mer regelbundet framöver. Nu när jag kommit över spärren att lasta hästen och åka iväg och träna på kvällen. Det är trots allt ett litet projekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar