Sidor

onsdag, november 20, 2013

Lilla prinsen

Nu bloggar jag dåligt för att jag inte har något roligt att skriva faktiskt. Lifri håller på och krånglar som vanligt. Han har blivit något bättre i ridningen men helt hopplös för de andra i stallet att hantera. Han går undan och vägrar låta sig fångas om kvällarna, förutom av mig och Åsa. Det skulle vara roligt att säga att han åtminstone är skitkul att rida men det är han faktiskt inte. Vi fortsätter och kämpar på med samma saker som vanligt (Lifris psykiska problem mestadels) och det går väldigt långsamt framåt. Jag övar på mitt tålamod och förmåga att låta bli att engagera mig så förbannat mycket känslomässigt. Tänker att allt får ta tid och att det inte spelar någon roll att vi inte kan göra alla de saker som andra kan. Men det vore lite lättare att verkligen känna så om jag hade en annan ridhäst att sysselsätta mig med när prinsen är knäpp.
Försöker att tänka på bra saker. På hur mycket det gått framåt jämfört med för två år sedan. På hur fantastiskt skönt det är med ridhus. Hur bra det är med individuell foderstat och hur skönt det är att hästen inte går med lera och gammal skit upp till knäna. Hur fin han är när han sätter den sidan till och på hur mycket jag utvecklas och lär mig. Men just nu vill jag nog bara rida lite. Galoppera och rida volter. Rida ut utan att tänka efter. Sådana saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar