Sidor

lördag, november 09, 2013

Senaste veckan

Lifri har känts bättre nu efter massagen, mer avslappnad i ridningen plus att jag tycker att han rört sig bättre. Så jag har ridit på lite mer, inte bara skritt alltså, och det fungerar utmärkt. Igår var han dock lite seg och tung så idag blev det promenad. Men det känns roligt igen, som om vi är på rätt spår. Men inte är han lätt min lilla häst. Jag har börjat märka att han verkligen inte tycker om när jag försöker bestämma alltför mycket, då blir han väldigt spänd.

Jag har ridit Birkir lite på sistone och det har varit jätteroligt. Birkir är välriden och i god kondition och riktigt, riktigt rolig att rida. Jag kan galoppera i god fart på honom och sedan tvärnita. Han töltar fint med goda lyft och det är roligt att verkligen få rida ordentligt. Det saknar jag med min knäpphäst.

Jag drömde om Skuggi inatt faktiskt. Det vore skönt att ha honom hemma hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar