Sidor

lördag, november 30, 2013

Magisk kväll

Igår hade jag en fullkomligt magisk kväll tillsammans med min häst. Jag kvällsfodrar ju på fredagar så jag var i stallet sent och red efter 20. Vid den tiden har vi nästan alltid ridhuset för oss själva, så också igår och det var knäpptyst där inne. Lifri skrittade på fint, rörde sig genom hela kroppen med stora kliv. Energiskt och avslappnat. Vi red lite volter och serpentiner i skritt och sedan provade jag att trava. Först sköt han ju iväg som en kanon men jag har tänkt väldigt mycket på hur jag ska göra i sådana situationer. Först och främst så har jag tänkt att jag faktiskt måste bli bättre på att säga till honom vilket tempo som gäller och om inte det fungerar så måste jag våga rida på tills han lugnar sig och det fungerar. Så jag bromsade helt enkelt och då bytte han gångart men jag red på tills det blev trav igen. Vi gjorde likadant i båda varven och han travade jättefint. Eftersom han var så lugn och harmonisk så provade jag att galoppera också. Det gick hur bra som helst. Han gick lugnt och fint i en stadig, rund galopp. Vi red varv på varv på varv. Hur roligt som helst hade vi och Lifri frustade nöjt efteråt. Det är första gången på länge som vi kunnat galoppera på det viset så det känns som om att vi äntligen är på gång nu.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går så bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu känns det som om det går åt rätt håll igen!

      Radera