Sidor

lördag, september 27, 2014

Tävlingsfunktionär

Nej, jag anmälde aldrig mig och Lifri till tävlingen. Det kändes lite stressat med plugg och allt som sagt och jag är verkligen glad över det för jag hade aldrig orkat. Istället ställde jag upp som funktionär och var veterinärassistent imorse. Så det var till att gå upp tidigt, veterinärbesiktningen var mellan 7.30 och 8.30. Fördelen var naturligtvis att jag hade tid att titta på tävlingen efteråt. Dessutom var det lite roligt att prata med veterinären och titta på alla hästarna, det är verkligen stor skillnad på hur de rör sig och ser ut. Jag tyckte det var många stora hästar, min är en liten plutt! Mitt jobb bestod alltså att bocka i hästarna när de klarat veterinärbesiktningen, vilket de alla gjorde.
Efter det tittade jag på tävlingen, snackade skit och hejade på våra stallkamrater Anna och Fagri. Vid lunch åkte jag hem och red istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar