Sidor

onsdag, september 03, 2014

Vad händer?

Jag skriver ju vanligtvis bara om mitt hästliv här i bloggen men tänkte att det är på tiden att berätta vad jag pysslar med just nu för att det känns relevant. Jag har just börjat utbilda mig till fysioterapeut (dvs det som vanligtvis kallas sjukgymnast) så just nu är det fullt upp. Intresset för ämnet (och yrket) kommer mycket från mitt intresse för ridning. Jag har länge varit intresserad av hur ryttarkroppen fungerar ihop med hästen, hur man ska använda kroppen optimalt vid ridning. Redan nu märker jag att jag har en fördel av att vara van vid att visitera hästen, att observera rörelsemönstret och fundera på hur det hänger ihop och vad avvikelser från det normala beror på.
Så jag räknar med att ha fullt upp med studier och hästar i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar