Sidor

måndag, oktober 26, 2015

Sliten

Just nu är jag väldigt, väldigt sliten. Efter equiterapeuten var här så gick Skuggi helt fantastiskt bra i en vecka. Så en dag gick han lite knackigt. Dagen efter försökte han sparka mig när jag tog honom på knäna.
Förra onsdagen åkte vi iväg till Equirehab för att träffa veterinär, alldeles själva, bara Skuggi och jag. Han är en dröm att lasta och åka med. Jag bara går in, sätter fast honom, går ut och stänger. Så smidigt och tur är väl det då jag aldrig varit ute och åkt själv med häst förut.
Vid longering haltar Skuggi på höger bak och vid böjprov markerade han något på vänster fram men var obesvärad när veterinären böjde. På höger bak märkte man att han inte tyckte det var helt bekvämt att bli böjd högt (dvs has och knä) men han markerade ytterst lite.
Eftersom veterinären också upplevde honom som svullen i knäna så ultraljudade hon dem och fann att han inte alls hade någon extra vätska där utan bara känns så helt enkelt. Så ingen inflammation där helt enkelt.
Då han inte verkar ha några stora fel utan många små så gjordes ingen fullständig hältutredning utan vi skickades hem med ett recept på metacam och en ny tid nu på onsdag. Då har Skuggi ätit metacam i fem dagar och varit omedicinerad i två. Förhoppningen är att en del grejer lagt sig så att vi vet vad vi ska utreda.
Veterinär och equiterapeut tror att han egentligen bara är svag och behöver byggas upp men först måste vi komma till rätta med det som gör ont.

Lifri går i alla fall fortsatt väldigt bra och är lugn och mild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar