Sidor

onsdag, september 30, 2015

Så nöjd idag!

Idag var båda mina hästar väldigt fina.
Jag vet att det är för tidigt att säga något men Skuggi känns så mycket bättre. Vi var ute på en skrittrunda och för en gångs skull så kom han fram till bettet ordentligt. Han tog ett jämt stöd hela rundan igenom. Problemet har ju varit att han gärna spänner ryggen, inte jobbar igenom kroppen och kommer fram till handen. Idag var det som en helt ny häst. Hoppas att det håller i sig.
Lifri jobbade jag från marken och han var väldigt fin. Eller egentligen var allt väldigt bra med honom, från hämtning i hage till slutet. Det var jättefint väder så jag hälsade på honom och satte mig bredvid honom i hagen. Jag njöt av solen och han betade. När jag suttit en stund så var jag mer än välkommen fram och gosa med honom och efter det ville han gärna ha på sig grimman och följa med mig. Arbete på ridbanan hade samma lugna, fina stämning. Vi var på samma nivå och han gick inte emot eller blev stressad. Detta följde med hela vägen ut i hagen igen och vi stod och mös tillsammans en stund innan han släpade sig bortåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar