Sidor

måndag, september 28, 2015

Equiterapeut

Idag var Monika från Equirehab ute hos oss och båda mina hästar fick behandling.
Lifri har blivit mycket bättre, det finns fortfarande kvar att jobba med men behandlingarna verkar ha hjälpt. Framför allt har han blivit mer harmonisk och Monika kände att hon kunde ge behandlingen utan att behöva fundera på om han skulle tycka att det var okej. Hon bekräftade helt enkelt det jag kände och Lena såg igår, något har släppt hos Lifri och nu är vi på gång! Hon trodde att nu så kommer vi bara fortsätta att kliva framåt och det är för sjutton på tiden! Ibland kommer det tillfällen när hästen verkligen känns värd allt slit och nu är ett sådant tillfälle.Så skönt efter denna trista sommar.
Skuggi var en liten annan femma. Mycket har släppt, en del var tillbaka och han är tyvärr fortfarande gallig i knäna. Om detta beror på något särskilt eller om han bara är sådan är svårt att säga. En del av de problem jag tycker att vi har skulle kunna bero på knäna men det går ju inte att veta säkert. Monika menar att han inte har några direkta problem av knäna utan att det handlar lite om vad jag vill ha honom till. Eftersom jag verkligen vill rida och träna så kan det vara en bra idé att kolla upp knäna. Först ska jag rida lite nu efter behandlingen och se om han känns bättre. Känns han klart bättre så är det nog inte knäna som är problemet. Känns det inte bättre så ska jag ringa Monika och se om vi kan boka in något med veterinären hos dem och försöka kolla upp och behandla innan vintern. Så inget akut men inte toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar