Sidor

tisdag, september 08, 2015

Kvällsträning


Igår kom jag till stallet senare än tänkt men trots det hann jag med båda hästarna.
Skuggi fick sig ett pass på ridbanan. Mycket böjda spår och sidförande. Både tölt och trav men han var riktigt het på gröten och lyssnade inte så bra. Emellanåt lossnade han fint i tölten, frustade nöjt och gick riktigt trevligt men så fort han hetsar upp sig så ligger han på i handen och går i grisepass. Inte så lätt när han inte lyssnar. Han brukar vanligtvis vara mer sansad men jag antar att senaste tidens lugna igångsättning gjort honom lite laddad.
Lifri longerade jag och det gick riktigt fint. Han travade rent, utan att slå upp i tölt och såg inte heller ut att bli trött i ena bakbenet. Det var länge sedan han travade så bra. Han var ju förstås också ganska hetsig och det tog ett tag innan han slappnade av och hittade den formen jag vill att han ska gå i. Det var trots det ett mycket bra pass och jag hoppas att traven börjar lossna även uppsuttet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar