Sidor

söndag, september 06, 2015

Planering


Höstterminen är nu i full gång med allt vad det innebär. Eftersom jag pluggar heltid, har två extrajobb och två hästar så innebär det noggrann planering för min del. Varje söndag sitter jag och lägger upp veckan, kollar när jag slutar tidigare och planerar vad som ska göras när. Hästarnas träning planeras i stora drag så att jag ska hinna med båda. Jag förstår ju att det skulle vara mer rimligt att kanske rida en häst per dag och turas om, varannan dag, men det beror ju på ens egen ambitionsnivå. Jag vill lite mer. Jag vill inte bara hålla igång dem, jag vill träna och då får man offra lite tid. Den här hösten ska jag i alla fall satsa lite på att motionera dem samtidigt, åtminstone en gång i veckan. Just nu promenerar vi i vår mördarbacke en gång i veckan. Det brukar bli några vändor upp och ner och vi håller på i ungefär en halvtimme. Så får vi motion alla tre. Jag ska väl, återigen, jobba lite mer på att rida med handhäst.
Största tidstjuven är ju tyvärr när jag träffar folk i stallet, då tenderar tiden att rinna iväg. Några minuter här och där blir till slut ganska många. Men lite trevligt måste man väl ha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar