Sidor

tisdag, november 03, 2015

Hästledig

Idag är jag hästledig och har passat på att träna och plugga. Välbehövligt båda två. I gymmet kör jag mycket bålstabilitet och balans nu något jag tror kommer gagna min ridning. Det är ju inte bara hästen som ska tränas.

Igår red jag Lifri på ridbanan och han gick som en dröm. Ingen trav denna gång heller men mjuk och fin. Lyhörd, mottaglig och med höjd manke. Jag får fortfarande jobba med att se till att han inte faller inåt men nu är det så himla lätt att justera. Jag bara justerar min vikt lite och vips så går han rakt. Bogarna behöver fortfarande hållas på plats men just nu räcker det med att bara påminna lite grann. Jag tror faktiskt att han börjar gå bättre än någonsin och börjar bli en riktigt fin liten ridhäst. Så helt enkelt sjukt roligt att rida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar