Sidor

tisdag, december 29, 2015

Vinter

Nu har det blivit vinter på riktigt med snö och solsken. Jag har typ jullov (eller behöver inte vara i skolan i alla fall) så jag hinner rida innan lunch.

Skuggi och jag var idag ute på äventyr och red på golfbanans vägar alldeles själva. Eftersom det kryllar av otäcka papperskorgar där så brukar jag vilja ha sällskap men idag gick det bra. På väg tillbaka längs grusvägen träffade vi på många läskiga saker däremot. Ett släp som stod vid sidan av vägen ledde till tvärstopp. Där stod vi tills ett ekipage modell större kom förbi. Den gråa hästen gled lite fint förbi släpet och vi passade på att få lite snålskjuts. Sedan travade de vidare, lugnt och fint. Vi däremot studsade hemåt. Skuggi hetsade och skyggade om vartannat. Som att rida ett popcorn. Men han verkade glad och nöjd i alla fall.

Lifri ville snällt låta sig klappas i hagen men sedan drog han en repa. Och några till. Han sprang och skuttade och pep och sprang lite till. Tyckte att vi hade jätteroligt. Jag var tålmodig och när han sprungit färdigt så fick jag sätta på grimman.
Vi körde ett pass på ridbanan, ville böja igenom honom lite. Det blev volter, öka och minska, med ökad ställning och utåtställd. Vi körde även lite fyrkanter, skänkelvikningar och öppna. Han var jätteduktig, lugn och fin men får tyvärr styltor av snön.

Bjuder på några vinterbilder!

Skuggi äter snö.
Utsikt över sommarhagarna.
Lifri har fått syn på Skuggi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar