Sidor

torsdag, december 31, 2015

Året som gått

Just nu känns det som om året varit väldigt, väldigt långt. Att ha två hästar tar på krafterna och det är svårt att hinna med och samtidigt klara av skola och hem. De har inte blivit så prioriterade som jag velat och bloggen har blivit ganska bortprioriterad. Skolan tar sitt men nu är det ju i alla fall halvvägs genom utbildningen.

Under vår och sommar var jag väldigt ambitiös och höll en hel del ridlektioner. Dels var det gubb-grupp i stallet och så höll jag lektioner för en drös människor i systers stall. Gubb-gruppen har legat på is under hösten då det varit många skadade hästar men tanken är att den ska återupptas under nästa år.

Inga tävlingar har det blivit då allt tar så mycket längre tid med Lifri än jag föreställer mig. Däremot känns det som om vi har kommit en bra bit framåt.

Sommaren var en tråkig historia då hästarna turades om med att vara skadade. Inget allvarligt men många småskador och ofta stod jag med två halta hästar.
Slutet på sommaren var Skuggi halt en längre period, efter olika sårskador, olika ben och blev sedan bättre. Men det dröjde inte länge innan han blev rejält halt igen och jag bestämde mig för att göra hältutredning. Den blev kort, Skuggi behandlades fem dagar med metacam och var därefter ohalt. Han var däremot tjock och dåligt musklad så han lämnades på vattenträning i två veckor.
Sedan dess har han ridits. Vi har inte drabbats av några bakslag och det går sakta men säkert framåt och han blir starkare och starkare.

Skuggi och jag pausar på långritt.
Något roligt hände ju trots allt under sommaren, vi var iväg på en två-dagarstur, hem till Lena och tillbaka. Det blev bara Skuggi som fick följa med då Lifri var halt.

Lifri har strejkat på sluttampen av året men har annars gått bättre och bättre.
Vi har regelbundet ridit dressyrlektioner för Lena J och även provat på att rida för Jessica Rydin och Katrin Sigurdadottir. Båda instruktörerna kan jag tänka mig att rida för igen.

Jag och Lifri får hjälp av Jessica Rydin.
 Det känns som ett ganska händelselöst år men det kan ju bero på att året innan var så action-späckat.

Nya tag nästa år!

Gott Nytt År!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar