Sidor

fredag, oktober 21, 2016

Fem år tillsammans!

Idag är det exakt fem år sedan jag blev ägare till Lifri. Det har varit fem väldigt händelserika år med både med- och motgångar. Lifri är lätt den svåraste hästen jag ridit och jag har vid fler en ett tillfälle känt att jag tagit mig vatten överhuvudet. Han är också den häst jag lärt mig mest av. Mest om ridning och mest om mig själv. Vi har kämpat, båda två tror jag, varit frustrerade och rädda.
På något sätt har vi tagit oss igenom motgångarna och han är idag min bästa vän. Han är fantastisk, känslig, lyhörd och egentligen väldigt mild. Han ger mig en ridkänsla som ingen annan häst någonsin gjort. Han lyssnar på vad jag tänker och det finns inget bättre än att få hänga med när han dundrar iväg i en snabb galopp och få låna lite av hans snabbhet och styrka.

Älskade häst!

3 kommentarer: