Sidor

tisdag, oktober 18, 2016

Lektion

Red lektion för Lena J igår. Det blev Skuggi som fick följa med eftersom Lifri är lite ur form just nu.
Jag kan säga att det var ett tag sedan jag kände mig så clueless när jag red, jag har liksom glömt av hur jag ska rida honom. Det känns som om han mest sprang runt och jag mest fladdrade runt. Till en början var han väldigt uppspelt och laddad, bara sprang när vi skulle trava.
Så småningom blev det mer under kontroll men vid övningar i sidvärtes så tappar jag yttersidan, min kropp var inte riktigt med. Fick beröm för att Skuggi är lydig men han vet ju inte hur rörelserna ska se ut så om jag gör fel så blir det därefter. Lyckades i alla fall (till slut) få till det och fick beröm för riktigt bra ridning. Vi fick också till några halter som vi fick mycket beröm för.
Försökte galoppera lite men galoppen var som bortblåst och istället fanns det bara pass (!).

Så fortsatt yttersida, yttersida, yttersida så ska det nog bli lite ordning på ekipaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar