Sidor

söndag, maj 29, 2011

Cowgirl!

Idag har jag varit med Louise i stallet och lekt cowgirl. Skulle egentligen bara kolla hur det går för henne och Elfael, se hur långt de kommit sen jag tog hand om honom när hon var bortrest. Men det slutade med att jag red Vickans häst, Tender Tuffy. Jag fick låna Louises sporrar, sådana där riktiga western-sporrar som klirrar när man går. Kände mig som Lucky Luke.
Men innan ridningen var det fika, vi satt och spanade på western-attiraljer och sen visade Vickan deras nya hästbuss (eller den är inte ny men de har köpt den nyligen). Värsta lyxen, en häst-del och en liten bo-del, blir nog jättefint när den är färdigfixad.
Ridningen gick bra tycker jag, svårt att få Tuffe att lyssna i början, han ville inte galoppera med mig men det släppte efter ett tag och det kändes som om vi förstod varandra bra. Stoltast är jag över stoppen från galopp och att jag lyckades rygga i slalom mellan koner utan att ha ner dem, klart godkänt tyckte Vickan. Det var riktigt kul att göra något annorlunda på hästryggen och jag blev lite sugen på att prova mer western.
Jag provade Elfa lite också såklart men bara i skritt då han gått ganska hårt redan. Tyckte helt klart att det gått framåt sen sist, nu rids han ju på bett till och med, när jag var där så var det sidepull som gällde.

Ja vi får väl se om jag hinner med lite mer western-ridning innan jag åker eller om det får vänta tills jag kommer hem. Det är så typiskt, nu när jag nästan är på väg redan så hittar jag massa roliga saker att göra här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar