Sidor

tisdag, maj 10, 2011

Gamla hästen

Glömde ju att skriva att jag red Skardi igår, det var kul. Först red vi en liten snutt i skogen med Åsa och Birkir och sen blev det en sväng på volten också. Han travade fint med stora steg, som ett litet barn ropade jag genast på mamma; Mamma, mamma, titta vad fint han travar! Hon ville att jag skulle prova lite tölt så det gjorde jag. Han hade lite svårt att balansera sig med mig på och vi trillade in och ut ur takt. Efter det så skrittade vi på volt så att han fick böja sig ordentligt och båda varven och sen provade vi tölten igen. Den här gången gick han jättefint! Han har en helt fantastiskt trevlig tölt, den är helt underbar att rida. För de som bryr sig mest om stora steg och höga lyft är den väl inte mycket att komma med men den är taktsäker och är enormt luftig och lätt, det känns som om man flyter fram och han bär sig helt själv. Det gör mig väldigt glad (och lite överraskad varje gång), jag kan inte komma ihåg att han gick så där när han var ung. Kanske har vi lärt oss rida sen dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar