Sidor

torsdag, maj 23, 2013

Äntligen på g!

Ja så känns det nu. Lifri och jag börjar äntligen komma någon vart. Jag har börjat rida igenom honom ordentligt och se till att han går att böja åt båda hållen. Då kan jag få in högerbogen och se till att han tar i jämnt med bakbenen och då går han rent i traven, ingen markering alls. Detta gäller numer även på ridbanan och det går att trava utan taktfel eller gångartsbyte i hörnen med. Det går så bra att vi har börjat med tölten igen. Bäst går han i ett högre tempo, mellantempo och uppåt, men det är det svårt att hålla honom och efter en stund tappar jag honom i trav. Det går däremot utmärkt att tölta långsamt om jag rider ordentligt så vi tränar nog där för tillfället. Vi har till och med galopperat lite när vi varit ute i sällskap. Dessutom lyssnar han så fint också. Han är en helt fantastisk liten häst helt enkelt och jag är så glad över att han är min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar