Sidor

fredag, maj 03, 2013

Vilja

Igår fick Lifri vila och i förrgår blev det lite arbete vid handen innan det var dags för mig att hålla ridlektion.
Så idag var det dags för uteritt. Vi red iväg åt ett annat håll än vanligtvis, trots det var Lifri lugn och stabil. Det är tråkigt att det är så mycket lera i skogen nu. Det är så jobbigt att rida förbi, Lifri försöker alltid gå bland buskar och träd istället för på stigen och jag vill inte bli skrapad.
 När vi travade var det som att öppna fördämningarna på en damm, han bara forsade fram. Han var inte spänd, hade bara väldigt mycket energi. Han var heller inte svår att sakta ner, bara svårare än vanligt. Vanligtvis spänner jag till lite och slutar följa med i rörelsen så saktar han av men idag var jag tvungen att ta några gånger i tyglarna. Vi töltade lite också, det gick av bara farten. Vi började i trav och sedan satte jag mig ner och satt emot lite och sedan flöt han fram i en underbar tölt. Han är häftig min häst. Vi hade roligt båda två och Lifri var faktiskt lite svettig när vi var tillbaka. Men så var det varmt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar