Sidor

tisdag, april 30, 2013

Valborg

Idag så regnade det sidledes när jag var på väg upp till stallet men när jag väl var där så hade det slutat. Vädret gjorde naturligtvis min häst lite vild men jag red ut själv ändå. Kände mig som en galen människa på en galen häst. Nä skämt åsido, jag visste att det nog skulle bli lite spännande och det var det. Men ingen rodeo eller något sådant. Lifri var dock ofokuserad och lyssnade inte så bra. Han ville gärna gå in i skogen och reagerade häftigt på hjälperna när jag försökte få ut honom på stigen. Han skyggade, sprang och snurrade runt. Traven var emellanåt fyrtaktig eftersom han var spänd men ibland slappnade han av lite. Jag kände aldrig att han var helt utanför min kontroll men lite spännande var det. Tur att jag kan skratta åt det hela, det var ganska roligt faktiskt. Det är trots allt en häftig känsla att sitta på ett mer eller mindre vilt djur och få ta del av dess snabba reaktioner och dess kraft. Utan att vara rädd och med känslan av att du klarar av det.
I slutändan lugnade han ner sig och vi kunde båda känna att vi trots allt var ett team och att det där gjorde vi rätt bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar