Sidor

måndag, april 15, 2013

Resor

Den här veckan åker jag till Schweiz och blir borta en vecka. Det blir alltså bara semester men jag hoppas på att få rida lite grann åtminstone. Jag kommer ner på torsdag kväll och på fredag blir det middag tillsammans med gänget som jag jobbat med. Det ska blir riktigt kul att se alla igen.
På söndag är det gaedingakeppni och jag har lovat att stå i starten, precis som förra året. Förra gången innebar det arbete från sju på morgonen fram till 22-tiden när det var dags att få med sig allt hem igen. Så det blir nog en lång dag men rolig.
Jag hoppas att jag får en chans att träffa Áras familj och även att rida henne lite förstås. Andra hästar jag gärna rider är Arvakur, Hamingja och Thorri förstås. De har alla en speciell plats i mitt hjärta.

Samtidigt som jag i princip är på väg till Schweiz så håller jag på att planera min Islandsvistelse i sommar. Det är bestämt att jag kommer åka till Saltvik och jobba igen, frågan är bara hur länge. Elsa vill att jag kommer första veckan i juli, sista veckan i juli så är tanken att min pappa och syster ska komma och vara med på en 6-dagars ridtur. Egentligen hade jag bara tänkt stanna tre veckor och det här blir ju fyra veckor men jag tror att det blir bra ändå. Det som är roligt med den här turen att det är en specialtur vilket betyder att jag inte ridit den förut. Så det blir nog en toppensommar i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar