Sidor

fredag, april 26, 2013

Ponny!

Min lilla häst har mest vilat medan jag varit borta och det verkar ha gjort honom gott. Han kommer när jag ropar och verkar väldigt mild och harmonisk.

Igår arbetade jag för handen i repgrimma på ridbanan. Vi arbetade på volt, öppna och så ledde jag honom från sidan. Allt gick jättebra tills jag ville att vi skulle springa lite också. Han blev så till sig och fartvinden ven i öronen så att han inte längre kunde höra mig. Jag kunde inte helt enkelt inte få honom att sakta ner och klarade heller inte av att springa så fort. Så jag fick släppa honom. Som tur är stänger jag alltid grinden när vi är på ridbanan. Han saktade av rätt fort när han märkte att jag inte var med längre. Jag släppte lös honom så han fick springa själv istället och det var mycket uppskattat.

Idag red vi ut tillsammans med Åsa och Birkir. Vi travade en del och det gick jättefint. Jag har kommit på att bäst är om jag sitter upprätt och rider lätt. Då klarar han av att balansera sig och jag kan hålla mig stadig. Han travade på rätt bra fast utan att bli spänd och han är riktigt rolig att rida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar