Sidor

tisdag, april 09, 2013

Nya skor

Idag har Lifri fått nya skor men först red jag en sväng i skogen. Lifri var lugn och fin, som oftast. Har funderat på att korta ner ridtiden lite. Det känns tråkigt nu när vi börjar komma igång men han har börjat gå ner i vikt och som jag rider nu hinner jag inte mata honom så mycket extra. Jag har gett honom extra sedan februari någon gång men då red jag ju inte så då hade jag gott om tid till att vänta på att han åt.

Innan Lifri skoddes så fick jag ägna en del tid till att förklara för min hovslagare hur jag vill att han ska skos nu med tanke på de problem han haft. Jag har ju fått strikta order från klinikhovslagaren om att han måste skos med franska järn, något min hovslagare inte alls tyckte om. Så det blev en del snack om hur och varför osv innan det blev någon skoning av. Han fick ha de franska järnen för jag envisades. Jag tycker att det är svårt det där, att välja vem som vet bäst. Jag menar, om jag var proffs på hovvård och skoning så skulle jag ju inte anlita hovslagare. Det gör jag för att jag tror att de vet bättre men när de inte tycker lika måste jag på något vis välja vem jag tror vet bäst och det saknar jag egentligen kunskap för. Så jag hoppas att det blir bra så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar