Sidor

måndag, april 29, 2013

Roligt att träna

Idag red vi på ridbanan. Ville jobba på att få igenom lite ställning och böjning och håller på och läser en bok som gav mig lite inspiration. Det gick bra faktiskt. I höger varv är det svårare, där får jag verkligen akta mig så att jag inte pressar honom för då blir han styv som en planka och går bara emot. Det gäller att stryka medhårs. Idag var han lugn och lätt att jobba med, ibland är det för mycket som stör. Nu har inga problem med att förstå att han ska flytta baken undan för skänkeln, han kan typ göra framdelsvändning nu. Han lär sig så snabbt.

Det är jätteroligt att rida nu för det känns som om vi äntligen kan börja träna. Nu får han trava och nu kan vi använda ridbanan igen. Nu ska han utbildas, stärkas och gymnastiseras. Jag känner att jag har en bra plan på hur det ska gå till. Trava tänker jag bara göra när vi rider ut de närmaste veckorna, han blir för obalanserad på ridbanan. För handen tänker jag jobba mycket med ställning och böjning, öppna och sidvärtes. Allt för att gymnastisera och stärka. När jag rider på ridbanan håller jag mig till skritt och jobbar med samma som från marken fast på en lägre nivå med mindre krav. Efter hand som jag känner att han blir starkare så tänker jag börja tölta honom och även börja trava på ridbanan.

Eftersnack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar