Sidor

lördag, april 06, 2013

Mamma rider igen!

Igår red jag själv, hästen var mycket lugnare än på torsdagen. Men idag, idag red mamma! Åsa skulle inte upp idag så jag lånade Birkir och mamma fick ta Lifri. Mamma fick hämta och göra i ordning honom själv också. Sedan tog vi lilla rundan i skogen. Det gick jättebra, båda uppförde sig fint. Det var lite spänt i början men sedan slappnade mamma av och då slappnade även Lifri av. Han är lite lättare att rida i skogen än på ridbanan så det var nog lite dumt att mamma fick rida på ridbanan sist.
Nu kanske ni undrar varför min mamma helt plötsligt har börjat rida Lifri? Jag har tänkt att hon ska få rida honom några gånger när jag är i Schweiz. Det är visserligen bara en vecka men jag tänkte att det kunde vara roligt för mamma. Sedan är det väl alltid bra om någon annan kan rida honom ifall att.

1 kommentar: