Sidor

lördag, april 27, 2013

Var det rätt beslut?

Det är nog den stora frågan efter min vecka i Schweiz. Jag har ju gett upp en hel del genom att bestämma mig för att stanna i Sverige. Det blir inget b-instruktörsprov i höst och inga roliga träningshästar. Det var konstigt att vara där utan att vara en del av teamet. Ibland kändes det nästan som förr. När jag träffade barnen som var där på ridläger kändes det verkligen som om jag hörde hemma där.
Trots detta känns det som helt rätt beslut. Det känns som om jag är färdig med det jobbet. Jag lärde mig fortfarande mycket men min inlärningskurva började plana ut och när jag ser hur stallet fungerar idag står det klart för mig att det inte längre hade funnits plats för mig och min utveckling. Tråkigt men sant. Nu måste jag fortsätta på ett annat sätt, försöka bygga upp något här hemma. Det känns bra. Och det känns bra att ha tid att träna min egen häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar