Sidor

måndag, april 15, 2013

Trav!

Efter fem veckor i skritt så blev det äntligen dags för att rida lite trav på Lifri. Han har ju inte fått trava med broddar men idag bestämde jag mig för att det är vår och skruvade ut dem.
Vi hade Åsa och Birkir med oss ut på en sväng, det är bra att ha lite bromskloss men det slutade med att vi red om dem och red först ändå. Lifri travade rent, kraftfullt och med mycket rörelser. Så mycket att jag kände mig helt obalanserad, hur fan rider man i den där traven? Jag hade glömt helt hur han rör sig och det kommer nog ta ett tag innan jag har kläm på det här. Jag blev så glad över min fina häst att jag nästan började gråta. Han är helt fantastisk och jag älskar honom!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt!! Så glad för din och Lifris skull! Ser förresten framför mig vilken trav du menar, kan tänka mig att det är studs i den! Kram

    SvaraRadera