Sidor

torsdag, april 04, 2013

Igår

Igår så fick Lifri arbeta lite på ridbanan, avsuttet denna gång. Det blev lite volter och lite sidvärtes. Från marken fungerar det bra, nu gäller det bara att få honom att slappna av ordentligt så att det fungerar från ryggen också.

Annars så håller jag ju lektioner på onsdagar och idag var en bra dag för båda mina elever tycker jag. Vi har jobbat mycket med böjda spår och ryttarens hjälper, framförallt ytterhjälperna och händernas förmåga att arbeta oberoende av varandra. Det är svårt men går stadigt framåt. Min ena elev behöver lära sig att rida tölt och vi har jobbat mycket med övningar som hon behöver för att kunna korrigera takten hos sin häst. Hästen ifråga blir lätt passtaktig och framtung så vi har jobbat mycket med halvhalter och böjning. Vi har övat på detta i skritt och det har gått framåt enormt fort så nu kan vi faktiskt börja jobba med tölten på riktigt. Det känns jättekul tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar