Sidor

fredag, april 19, 2013

Tillbaka i Greifensee

Det känns konstigt. Det känns konstigt att vara här utan att jobba, utan att vara en del i gänget. Jag gick upp relativt tidigt och har hängt i stallet sedan dess fram till fyra ungefär. Jag har hunnit träffa en hel del folk, Andrina, Lia och Wendy som jag jobbat med tidigare plus en del hästägare, bland annat Áras nya ägare. Det går jättebra för Ára, hon är i toppform och de trivs mycket bra med henne.
Jag har fått rida Katla också. Katla började ju jag rida igång i höstas, hon har ju inte varit riden på något år. Hon har gjort stora framsteg. Hon faller inte isär längre och hon är mer kontrollerbar nu. Hon vill ju fortfarande mest springa men det går att bromsa också. Så det var roligt.

Ikväll blir det middag för mig hemma hos Barlas pappa Ewald, "alla" kommer vara där. Jag hade ju sagt att jag ville ha en middag tillsammans med de som jag jobbade med i stallet men det här blir något större. Men det blir säkert roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar