Sidor

torsdag, juni 27, 2013

Rolig vecka

Nu i veckan har jag hunnit med mycket.

I tisdags höll jag lektion för syster, det var riktigt länge sedan och roligt var det! De har tränat på bra och Birkir töltar stabilt och börjar få fina rörelser. Det hjälper ju säkert en del att han för första gången någonsin inte är riktigt tjock. Åsa skötte sig också fint. Det fanns naturligtvis saker att anmärka på men hon skärpte snabbt till sig vid tillsägning.

Lifri är som vanligt en dröm att jobba med. Idag blev det arbete från marken i repgrimma och en hel del motion för mig med. Lifri travar fint och avslappnat på volt, söker sig ned i en fin form, töltar flott vid handen, galopperar som en tok om jag släpper lös honom men vänder upp mot mig och tvärnitar om jag säger "Hoo". Roligast är ändå att se hur han korta snuttar samlar ihop sig när han töltar. Lifri är en relativt liten häst men han verkligen växer och ser riktigt pampig ut.

Förhoppningsvis kan jag hämta sadeln imorgon och hinner rida i den på lördag. Yay!

Annars så håller jag på och funderar på vad för förhållningsorder min familj kommer ha gällande Lifri när jag är borta. Pappa kommer få rida en del och kanske vill mamma det också. Jag vill ju inte att Lifri ska stå och slöa till alltför mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar