Sidor

torsdag, september 05, 2013

Torsdag

Lifri har hållt sig i skinnet de senaste dagarna. Jag har tänkt om lite gällande vår träning och nu kör vi lite hårdare helt enkelt. Lite mer tölt och trav, lite längre ridturer och högre krav i största allmänhet. Nu orkar han ju uppenbarligen.

I tisdags red Åsa och jag till Jästfabriken, en jättefin väg längs vattnet. Lifri gick utan problem över två träbroar och såg bara måttligt förvånad ut när han blev omsprungen av joggare. Jättetrevligt var det så vi ska verkligen försöka hinna med att rida ut tillsammans minst en gång i veckan.
Idag red jag själv i skogen. Jag red på lite mer än vanligt, både trav och tölt och nu går han rent och fint i traven. Han lyssnar lite dåligt på hemvägen och jag tror att det är en bra idé att börja öva på att rida så långsamt som möjligt i skritt så att han verkligen lyssnar och sansar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar