Sidor

torsdag, september 26, 2013

Yay!

Hästjäkeln dricker ur vattenkoppen! Äntligen! Lifri och Birkir har ju vattenkopp i hagen och i vinter är det den enda frysfria vattenkällan så jag har oroat mig en hel del eftersom Lifri envisats med att inte dricka där ur. Tidigare var han rädd för ljudet som blir när man trycker ut vatten men det har vi tränat bort. Han har förstått att det kommer vatten ur vattenkoppen men inte tryckt på knappen. Men idag såg jag honom. Jag har varit lite hård och tagit ut vattenkaret ur hagen nu när det inte är så varmt längre och det gav tydligen resultat. Jag tror att jag lyckades se hans första försök faktiskt. Birkir hade druckit och Lifri gick dit och drack upp det som var kvar i koppen och sedan stod han där och bökade lite. Det såg ut som om han kom åt den av misstag först för han såg lite chockad och förvånad ut men han listade snabbt ut hur det gick till. Så skönt!

Longerade Lifri med dubbla linor idag och det var väldigt svårt att få trav. Han var överlag väldigt spänd och pep och skuttade i början. Tölta kan han ju i alla fall. Så han har töltat och töltat och töltat. Lite trav fick jag också men min tanke var ju att verkligen jobba med traven idag. Jag får göra det på ett annat sätt helt enkelt för jag känner att han verkligen behöver trava ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar